The Sims™ 4

The Sims 4 Na Konsole (PS4): Garść informacji

Jovan Jovic z Sims Community podczas trwania Sims Camp miał okazję poznać The Sims 4 na konsole. Oto jego wrażenia z gry:

“Biorąc pod uwagę, że nie grałem w gry na konsole przez kilka lat, przez pierwsze minuty było mi dość trudno, ale zdołałem się z tym problemem uporać.

Zanim przejdziemy do prawidłowej części informacji, poniżej znajduje się lista elementów, które zawiera i których nie zawiera The Sims 4 Na Konsole:

Rzeczy, które się nie pojawią/zawartość nieobsługiwana:
Galeria
Wydarzenia okolicznościowe
– Zawartość zmodyfikowana
Przechwytywanie ekranu z gry/przechwytywanie video
Przeglądarka screenów (przypisywanie wspomnień zdjęciom i ich przypominanie w celu uzyskania emocji).

Zawartość dodana i zmieniona:
– Osiągnięcia i trofea (jest ich aż 50!)
– Wszystkie główne aktualizacje z wersji na PC
– Kody
Wsparcie dla PS4 Share oraz XB1 DVR / Screenshots
– Śledzenie sima oraz kliknięcie sima w celu przesunięcia na niego kamery

Sterowanie


Jeśli wcześniej graliście w The Sims 4 w wersji na PC i weźmiecie w swoje ręce konsolową wersję, będziecie potrzebowali trochę czasu aby nauczyć się i przystosować do sterowania. Jako osoba grająca dużo na komputerze, przez 30 pierwszych minut byłem bardzo sfrustrowany i nie wiedziałem co robię, ale po ogarnięciu przycisków byłem w stanie sprawnie grać (wciąż potrzebowałem czasu, aby się przyzwyczaić). Oto opis przycisków, których używa się do Stwórz Sima, Trybu Budowania oraz Trybu Życia:

Image titleImage titleImage title
Dostęp do poszczególnych ekranów sterowania uzyskuje się poprzez jednoczesne przyciśnięcie obu analogowych gałek. Teraz macie już pojęcie, czego spodziewać się po The Sims 4 Na Konsole i jak nią sterować. Przejdźmy do właściwości gry.

Menu Główne


Menu Główne jest dokładnie takie samo, jak w wersji pecetowej. Przed jego otwarciem naciskacie „X” i czekacie na ekran ładowania.

Image title

Po lewej stronie, tak jak na komputerze znajduje się przegląd zainstalowanych pakietów, możliwość uruchomienia nowej gry, załadowania starego zapisu i czytania wiadomości od twórców. Co jest bardzo interesujące, załadowana gra posiada funkcję autozapisu.

Image titleImage title

Stwórz Sima


Stwórz Sima, tak jak inne segmenty gry zabierają trochę czasu aby się do nich przyzwyczaić. Jednakże gdy już to zrobiłem, byłem w stanie stworzyć Sima tak szybko, jak robię to w wersji cyfrowej. Możecie sprawdzić to na nagraniu poniżej:

Interfejs użytkownika jest „rozdzielony” na dwa pola, które możecie kontrolować (dotyczy to również trybu życia i budowania). Klikając na touchpad możesz przełączać się pomiędzy tymi dwoma polami. Jednocześnie możecie przesuwać kursor po jednej części razem z wybieraniem opcji w drugiej z nich.

Image title
Główna różnica w Stwórz Sima polega na tym, że ruchome części twarzy w trybie edycji detali są bardzo wrażliwe na analogowe gałki. Dodawanie ostatnich szlifów twarzy może potrwać nieco dłużej niż to, do czego jesteście przyzwyczajeni.

Biblioteka


Nie będziecie w stanie udostępniać swoich dzieł używając Galerii, która jest dostępna na komputerze. Jednak funkcja biblioteki istnieje i służy do zapisywania ulubionych simów, parceli oraz pokoi.

Image titleImage title

Tryb budowania


Potrzeba naprawdę dużo czasu by przyzwyczaić się do trybu budowania. Największym problemem dla mnie był fakt, że nadal nie nauczyłem się żadnych kombinacji klawiszowych, które pomogłyby mi robić rzeczy o wiele szybciej. Wciąż mam wrażenie, że ten aspekt gry mógłby być lepiej dopasowany do konsol. Używanie gałki kontrolera może być nieco męczące kiedy próbujesz najechać kursorem na strzałki do przesuwania struktur.

Image title

Jednakże, każdy segment trybu budowania jest dokładnie wyjaśniony i powinniście powoli, ale na pewno połapać się we wszystkim już podczas budowy drugiego domu.

Image title

Możecie sprawdzić nieco naszego nagrania z trybu budowania w filmie poniżej. Część filmiku o budowaniu rozpoczyna się w 1:57.


Budowanie nigdy nie było łatwe w żadnej konsolowej wersji The Sims. Biorąc pod uwagę ten building z The Sims 3 Na Konsole, zauważyłem, że gracz musiał poświęcić wiele czasu na zbudowanie tak prostego domu.

Jeśli oceniacie wszystkie konsolowe wersje Simsów pod względem budowania, The Sims 4 wygrywa walkowerem, ponieważ jest to jedyny tryb budowania, we wszystkich grach, który nie ogranicza twojej kreatywności limitem obiektów. Ponadto można zauważyć tu wiele opcji, które są łatwiejsze w użyciu niż w poprzednich wersjach na konsolę.

Tryb życia


Jak na Simową grę na konsolę, tryb życia w The Sims 4 jest naprawdę dobry. Nie musicie pomijać ton interakcji by znaleźć tę, której właśnie szukasz. Wszystkie interakcje są zaprezentowane tak samo jak w wersji na komputery i możecie wybrać jakąkolwiek z nich używając gałki analogowej.

Przeskakiwanie między Simami i kontrolowanie czasu jest proste, gdy tylko nauczycie się odpowiednich przycisków. Zarówno w Trybie CAS oraz Trybie Budowanie możecie przełączać pomiędzy dwoma częściami interfejsu tylko poprzez klikanie touchpadu.

Sterowanie kamerą jest również banalne. Gałki analogowe są naprawdę funkcjonalne i proste w obsłudze, z pewnością w mgnieniu oka poznacie wszystkie triki sterowania kamerą.

Możecie zobaczyć jak poradziłem sobie z moim pierwszym razem na konsoli poniżej, tak samo jak z nowymi opcjami sterowania, które tak właściwie odpowiadają trybowi TAB na komputerach.

Kody


Okienko do wpisywania kodów otwiera się za pomocą jednoczesnego naciśnięcia wszystkich przycisków barkowych jednocześnie (L1 + L2 + R1 + R2). Możecie ich użyć w każdym czasie, w dowolnej części swojej rozgrywki.

Każdy podstawowy kod, którego używaliście dotychczas w wersji komputerowej jest dostępny w wersji konsolowej. Niestety nie wypróbowałem bardziej zaawansowanych kodów, takich jak stats.set_skill_level oraz careers.promote, więc nie wiem czy są one dostępne w wersji na konsole.

Image title

Opcje i Ustawienia


Dostęp do opcji otrzymujecie po naciśnięciu przycisku „opcje” na swoim kontrolerze.

W przeciwieństwie do wersji komputerowej nie będziecie w stanie zmienić swoich ustawień graficznych – wszystkie domyślnie zostały ustawione na opcje Ultra.

Jeśli chodzi o inne opcje, macie dostęp do wszystkich podstawowych opcji audio, sekcji utworów, gdzie możecie posłuchać muzyki w Simlish, opcji kamery, gdzie możecie odwrócić (rotacja X) ruchy kamery oraz opcji innych, w których tak właściwie zezwalacie EA na obserwowanie Waszej rozgrywki dla usprawnień tej wersji oraz na włączanie/wyłączanie/resetowanie samouczka.

Image titleImage titleImage titleImage titleImage title

Końcowe przemyślenia


The Sims 4 Na Konsole to tak naprawdę ta sama gra, w którą mieliście już okazję zagrać na swoim komputerze lub widzieliście w trailerach i innych internetowych źródłach, ale bez dodatkowych smaczków w postaci ogólnodostępnej dla graczy Galerii.

The Sims 4 Na Konsole będzie miało wszystkie większe rozszerzenia, które zostały wydane w wersji komputerowej. Na pewno porozmawiamy o tym w niedalekiej przyszłości.

Wciąż jest trochę rzeczy, które potrzebują poprawek jak na ten pierwszy raz, ale biorąc pod uwagę, że mieliśmy okazję zagrać w grę, która swoją premierę będzie miała dopiero za dwa miesiące, jest to moim zdaniem bardzo wysoka jakość rozgrywki.

Jeżeli preferujecie grać w gry na swojej konsoli i nie przejmujecie się brakiem modyfikacji oraz Galerii, The Sims 4 Na Konsole jest najlepszym wyborem wśród wszystkich simowych gier konsolowych.”

About Author

Comment here