The Sims™ 4

Nowy Blog EA na oficjalnym blogu EA

Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielu Simomaniaków czekało na pojawienie się małych dzieci w The Sims 4. Dlatego dodając je do najnowszej darmowej aktualizacji gry*, jesteśmy naprawdę podekscytowani!

Dyrektor artystyczny Jeff Weir, współproducentka Sarah Holding, projektant Joel Eckert i starszy animator Brian Schubert zdradzają kulisy powstawania postaci małych dzieci.

Co było największym wyzwaniem podczas tworzenia małych dzieci?

JW: Pucołowate buzie, zadarte noski i wielkie niewinne oczy – czyli to, co rozczulające w wyglądzie maluchów. Projektanci sporo się napracowali, by osiągnąć ten efekt i jednocześnie stworzyć postacie Blog EAujące się w stylistykę i koncepcję artystyczną The Sims 4.

Image title

SH: W pracy nad projektowaniem zawartości zawsze najtrudniej jest ustalić zakres, w którym będziemy się poruszać. Małe dzieci były pod tym względem bardzo wymagające. Zależało nam na wprowadzeniu jak największej liczby umiejętności, które można rozwijać. Musieliśmy się więc upewnić, że posiadamy wystarczająco dużo zawartości dedykowanej poszczególnym umiejętnościom, by mogły one być naprawdę niepowtarzalne.

Image title

BS: Musieliśmy zaktualizować i usprawnić dużą część podstawowych systemów w silniku gry. To było wielkie wyzwanie dla całego zespołu. Podołaliśmy mu tylko dzięki tworzeniu modeli i wielokrotnemu testowaniu elementów wymagających dodania do silnika gry nowych mechanizmów. Jednym z takich elementów jest sposób, w jaki małe dzieci są podnoszone i noszone przez Simów.

Image title

Opowiedzcie coś więcej o procesie obróbki graficznej. Jak długo trwają prace i jak w miarę wprowadzanych zmian animacja ewoluuje?

BS: Jako kierownik animacji odpowiadałem za jej styl i charakter. Rozpoczęliśmy pracę od ustalenia, jaki sens dla rozgrywki mają poszczególne interakcje, co jest ich celem. Następnie zastanawialiśmy się, jakie czynności najlepiej to zobrazują, często posługując się odwołaniami do rzeczywistych zachowań małych dzieci albo nawet dorosłych udających dzieci. A potem zabieraliśmy się do animowania!

Image title

Zaczynając od ustalenia kluczowych scen, a kończąc na uszczegóławianiu ich w procesie, który nazywamy „doszlifowywaniem”. Kiedy proces powstawania animacji w programie Maya jest zakończony, zabieramy się do testowania ich w naszym specjalnym sekwencerze, aby upewnić się, że mechanika animacji zadziała w silniku gry zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Image title

W jaki sposób powstawały pierwsze wersje małych dzieci?

SH: Zaczęliśmy od porównania wzrostu i proporcji małych dzieci z The Sims 2 i The Sims 3 z odpowiadającymi im dorosłymi Simami. Dzięki temu mogliśmy lepiej przyjrzeć się naszym wcześniejszym pomysłom. Potem zestawiliśmy małe dzieci z wcześniejszych wersji gry z Simami z The Sims 4.

Image title

Proporcje graficzne w The Sims 4 różnią się od tych z wcześniejszych edycji gry. Postacie małych dzieci wymagały więc pewnych modyfikacji. Ponieważ jednak zależało nam na tym, by małe dzieci w The Sims 4 były odrobinę starsze niż te z wcześniejszych edycji, należało wprowadzić kolejne zmiany.

Image title

Jak wyglądały pierwsze rozmowy na temat pojawienia się w rozgrywce małych dzieci?

BS: Razem z zespołami projektowania i produkcji zaczęliśmy wymyślać interakcje i umiejętności, które odróżniałyby nowe maluchy od ich wcześniejszych wersji. Natomiast na gruncie animacji zaczęliśmy określać ogólny zespół cech, charakter i stylistykę, dzięki którym nowe małe dzieci mogłyby się wyróżniać.

Jaką rolę w pracach odegrał kontakt ze społecznością graczy i co zrobiliście, by upewnić się, że spełnicie ich oczekiwania?

JE: Cały zespól dołożył ku temu wszelkich starań. Uważnie prześledziliśmy wszelkie konstruktywne komentarze dotyczące elementów, które gracze chcieliby zobaczyć w The Sims 4. Najwięcej uwagi poświęciliśmy rodzinom, ale staraliśmy się też wysłuchać potrzeb tych, którzy czekali na nowe wyzwania w rozgrywce The Sims 4. Zastanawialiśmy się, jak wykorzystać małe dzieci do połączenia tych dwóch elementów, pamiętając zarazem, by ci z graczy, którzy nie chcą mieć do czynienia z małymi dziećmi, nie byli zmuszeni do grania nimi.

Image title

Opowiedzcie nam o iteracji. W jaki sposób wpłynęła ona na wzmocnienie zawartości gry?

BS: W przypadku małych dzieci najwięcej pracy poświęciliśmy motoryce, sposobowi, w jaki postacie się przemieszczają. Bardzo zależało nam na oddaniu postępów w rozwoju ruchowym dzieci. Pokazaniu, jak ich umiejętności ewoluują z czasem. Udało się nam to osiągnąć poprzez opracowanie dwóch sposobów chodzenia. Małe dzieci najpierw są nieporadne, wyglądają, jakby dopiero co nauczyły się chodzić, nie kontrolują w pełni swoich ruchów, ledwo trzymają się na nogach.

Image title

Z czasem jednak radzą sobie coraz lepiej, ich chód jest pewniejszy i bardziej przypomina ten właściwy starszym dzieciom. Dzięki naszej pracy w rozgrywce pojawiła się nowa umiejętność, którą gracze mogą rozwijać i wykorzystywać do awansowania w grze.

Image title

Co sprawiło, że małe dzieci swoim wyglądem i zachowaniem idealnie Blog EAują się w świat The Sims 4?

JE: Od samego początku zależało nam na stworzeniu modelu, który będzie na tyle elastyczny, że podoła wszelkim możliwym testom. Już około piątego dnia pracy udało nam się stworzyć postać prostego malucha i odpowiadające mu podstawowe operacje logiczne. Pracując, cały czas zajmowaliśmy się na przemian kreacją i testowaniem, aby upewnić się, że efekt naszych wysiłków będzie integralną częścią świata gry.

JE: Stworzyliśmy listę czterech podstawowych funkcji projektowych, które miały trzymać nas w ryzach podczas procesu projektowania. Każde działanie podejmowane przez małe dzieci musiało Blog EAywać się przynajmniej w jedną z nich.

  • Opieka

  • Rozwój

  • Słodycz

  • Chaos

Image title

Jak zmieniał się wygląd poszczególnych wersji małych dzieci? Jakie osiągnięcia zespół przyjmował z największym entuzjazmem?

JE: Najwięcej frajdy przyniosła nam możliwość zagrania w miarę ostateczną wersją postaci. To, że mogliśmy zobaczyć, jak radzi sobie w świecie i nad czym jeszcze trzeba popracować.

Image title

Na jakich elementach zależało Wam najbardziej?

JE: Najistotniejsze było dla nas wprowadzenie pewnych przedmiotów i okoliczności. Dwa najważniejsze z nich to łóżko dla małego dziecka i wysokie krzesełko. To stałe elementy towarzyszące codzienności z małymi dziećmi, generujące całą serię ruchów i czynności, które mogą budzić rozmaite emocje. Dlatego uchwycenie ich było dla nas niesłychanie istotne.

Image title

Image title

Miło jest obserwować, jak rodzic czyta dziecku, a potem tuli je do snu, ale już kiedy maluch budzi się rano i wpada w histerię, bo jest głodny, robi się mniej przyjemnie.

Image title

Co było najtrudniejsze w dopracowywaniu animacji?

BS: Wypracowanie oryginalnego wizerunku małego dziecka, który jednocześnie pozostawałby spójny stylistycznie z pozostałymi Simami. Małe dzieci są zdecydowanie mniejsze niż dorośli Simowie i bardzo się wyróżniają. Najlepiej widać to na przykładzie wielkości ich rąk i ruchów, podczas gdy mówią lub chwytają przedmioty.

Image title

Która część procesu tworzenia małych dzieci do The Sims 4 była najbardziej ekscytująca?

BS: Spełnienie oczekiwań fanów i dostarczenie elementu, na który czekali, od kiedy tylko ukazała się gra podstawowa. Nie mam tu na myśli jedynie dodania zawartości, lecz stworzenie nowej wersji małych dzieci, pod wieloma względami doskonalszej od swych poprzedniczek, która dostarczy graczom wielu emocji i niespodzianek.

Uwielbiasz The Sims 4? Pobierz darmową aktualizację już dziś!

*Wymaga gry podstawowej The Sims 4


{hashtag=OficjalnyBlog EA}

About Author

Comment here