The Sims™ 4

Proces tworzenia fryzury do The Sims 4

Na początek zebrane zostają zdjęcia tej samej fryzury noszonej przez różnych ludzi z różnej perspektywy, dzięki czemu artyści mają do dyspozycji dużo przykładów. Następnie ich własna interpretacja fryzury zostaje narysowana na szablonie łysego Sima, w dwóch wersjach – zwykłej oraz przezroczystej – dzięki czemu modelarz będzie wiedział dokładnie jaki jest kształt oraz objętość fryzury. Tak jak w przypadku obiektów koncepty zostają wysyłane do partnerów zewnętrznych, którzy tworzą fryzurę w 3D. Koncepty z czasem są często zmieniane, na podstawie opinii dyrektora artystycznego. Ilość zmian i detali włożonych we fryzury sprawia, że jest to bardzo długi proces.

Image title

Poniżej pokazane są wcześniejsze wersje fryzur stworzonych przez partnerów zewnętrznych oraz uwagii artystów z Maxis.

Image title

Poprzednia wersja tej fryzury była zbyt duża i formalna, żeby to zmienić aryści polecili 3 rzeczy:

A. Usunąć niektóre kawałki włosów z koka.

B. Cały kok obniżyć trochę, by dawał wrażenie, że został zrobiony dawno i grawitacja oraz czas sprawiły, że przesunął się trochę i zniszczył.

C. Dodać asymetryczne kawałki włosów “odlatujące” od głównej fryzury. Należy usunąć kawałki włosów z prawej strony z tyłu głowy, dzięki czemu fryzura będzie sprawiała wrażenie mniej zaplanowanej.

Przydałoby się też przesunąć fryzurę nieco bliżej głowy po bokach oraz poprawić wygląd z obu profilów.

Image title

Przy tej fryzurze należy rozdzielić kawałek włosów przed uchem z prawej strony, a 3 kawałki poniżej powinny mieć różne długości, by nie wyglądały tak samo.

Z lewej strony należy dodać dwa kawałki włosów, które powinny skręcać się za uchem i odstawać od twarzy.

Jeden z błędów to dodanie włosów na środku głowy, nie powinno być żadnej części środkowej.

Jeden z kawałków za bardzo zasłania szczękę, powinien być zmieniony lub usunięty.

Z tyłu głowy powstała pionowa linia, która powinna znikanąć, jeśli więcej włosów zmieni kierunek. Na dole po lewej stronie kawałki włosów są za blisko siebie, po prawej wygląda to dobrze.

Image title

Aktualnie fryzura jest zbyt jasna, powinna być nieco ciemniejsza u góry głowy. Za to z tyłu powinien zostać dodany cień przy podstawie koka, dzięki czemu różne części fryzury będą łatwiej dostrzegalne.

Kawałek z boku głowy za uchem powinien skręcać się do przodu, tworząc większą asymetrię.

Dlaczego nie było głosowania na fryzury do nowego pakietu?

Po pierwsze: Tworzenie fryzur zajmuje o wiele więcej czasu niż tworzenie mebli i ubrań. Deweloperzy zwykle ustalają jakie fryzury będą umieszczone w danym pakiecie wraz z wybraniem stylu i proces tworzenia zaczyna się od razu. Gdyby musieli zmieścić w to jeszcze głosowanie, prawdopodobnie musieli by przedłużyć proces tworzenia pakietu i jego datę premiery.

Po drugie: Fryzury to jedna z tych rzeczy, która nie jest wybierana przez cały zespół. Dyrektorzy artystyczni uzbierali cały skarbiec rozmaitych przykładów i wybierają kilka wraz z wyborem stylu pakietu. Dzięki temu cały proces jest o wiele bardziej płynny i szybszy, więcej czasu zostaje spędzone na tworzenie i doskonalenie fryzur, niż debatę i ich wybieranie.


{hashtag=Ciekawostki}

Dowiedziałeś się o czymś, co może zainteresować simową społeczność? Dotarłeś do nowinki, zdjęcia albo ciekawego nagrania? Poinformuj nas o tym – na naszych pomocników czekają specjalne odznaki!

About Author

Comment here